موب فور یو

دانلود بازی، نرم افزار و برنامه های اندروید

مشخصات فنی آریو به همراه مزایا و معایب خودرو آریو

مشخصات فنی آریو به همراه مزایا و معایب خودرو آریو

Z300 محصول کمپانی چینی زوتی است که تولید آن از سال 2012 آغاز شد .  این خودرو در ابتدا به صورت خودرو وارداتی با لوگوی Z توسط سایپا عرضه میشد اما بعد از مدتی به صورت مونتاژ با لوگوی سایپا و با نام سایپا S300 یا آریو پا به خیابان ها گذاشت اما باز هم به دلیل قیمت گذاری نامناسب با استقبال خوبی مواجهه نشد.

قیمت روز خودرو های آریو

https://boogh.ir/car/price/23/%D8%A2%D8%B1%DB%8C%D9%88

آریو سایپا سدانی اقتصادی است که مدتی توسط سایپا مونتاژ شد و حتی به ناوگان تاکسیرانی کشورمان هم راه پیدا کرد. با وجود این‌ که چند سالی از توقف تولید آریو سایپا می‌گذرد اما این خودرو کماکان می‌تواند به عنوان یک سدان خانوادگی اقتصادی در بازار خودروهای کارکرده حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

زوتی Z300 یا همان آریو از پلتفرمی مشترک با تویوتا آلیون ( مدل 2007 ) بهره می برد و در واقع شما با خودرویی با طراحی ژاپنی رو به رو هستید نه طراحی چینی به همین دلیل می توان گفت این خودرو از طراحی قابل قبولی برخودار است این موضوع در مورد طراحی داخلی این خودرو نیز صدق میکند.

آریو S300 با دو موتور 1.5 و 1.6 لیتری تولید شده است. موتور 1.5 لیتری این خودرو که شامل گیربکس 5 سرعته دستی است 103 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه تولید می کند و موتور 1.6 لیتری 112 اسب بخار و ازیک سیستم گیربکس 4 سرعته اتوماتیک بهره می برد. موتورهای آریو S300 تحت لیسانس میتسوبیشی هستند و گیربکس آن ساخت شرکت ZF است.

 

تجربه رانندگی

آریو (۱۶۰۰ ‌سی‌سی) یک سدان خانوادگی است که امکانات متوسطی به شما می‌دهد. این خودرو در نمای روبه‌رو شباهت زیادی با تویوتا آلیون دارد و از این جهت، کسانی را که دنبال یک خودروی کلاسیک و میان‌سال هستند، راضی می‌کند. اما نباید فراموش کرد که طراحی نمای کناری و چراغ‌های بزرگ آن، چهره پیری به خودرو می‌دهد که همین باعث می‌شود جوان‌ترها سراغش نروند. شاید مهم‌ترین نقطه‌قوت آریو، ایمنی بالای آن باشد. این خودرو موفق به کسب ۵ ستاره از سوی موسسه ایمنی C-CNAP شده است. با این اوصاف می‌توان گفت کم‌تر خودروی تولید داخل توان رقابت با ایمنی آریو را دارد (البته نمونه ۶ کیسه هوای آن که در ایران مونتاژ نمی شود و تنها نسخه های وارداتی آن در بازار قابل دسترس است). سیستم تعلیق و کمک‌فنرهای مناسب آن باعث می‌شود سواری نرم و راحتی را تجربه کنید. به‌خصوص در جاده‌ها و خیابان‌های ایران که پر از ناهمواری هستند. عملکرد ترمز ضد قفل آریو بسیار قابل‌قبول و بالاتر از خودروهای هم‌رده است. طراحی داخلی آریو به نسبت هم‌رده‌هایش، مثل رانا و دنا، زیبا و ساده است. استفاده از از نوارهای چوبی در قسمت داشبورد و کیلومتر شمار، از دلایل این ادعا هستند. البته استفاده از پلاستیک سخت در اتاق خودرو کیفیت و ظرافت کار را کم کرده است و قرارگیری نامناسب صفحه کیلومترشمار و شیب ملایمی که به عقب دارد باعث می‌شود که راننده برای دیدن کیلومتر به‌زحمت بیفتد.

 

 

 

تعلیق نرم


 

فضای جادار کابین


معایب آریو اتوماتیک 1600cc

 

بازار دست دوم نه‌چندان خوب


 

عایق‌بندی ضعیف


 

گیربکس ضعیف

 

 

مشخصات فنی آریو سایپا

آریو سایپا با دو نوع پیشرانه تنفس طبیعی و دو نوع گیربکس در بازار ایران عرضه شده است. یکی پیشرانه 1.5 لیتری با گیربکس 5 سرعته دستی و دیگری پیشرانه 1.6 لیتری که هم با گیربکس 5 سرعته دستی و هم 4 سرعته اتوماتیک عرضه شده است. البته نسخه‌های 1.5 لیتری به تعداد خیلی اندک تولید شده‌اند و بیش از 90 درصد از آریوهای موجود در بازار از پیشرانه 1.6 لیتری با حداکثر قدرت 112 اسب بخار و حداکثر گشتاور 151 نیوتن‌متر بهره‌ می‌برند. بسیاری از افراد می‌پرسند که موتور آریو ساخت کجاست؟ چرا که برخی مدعی هستند که موتور این خودرو ژاپنی و متعلق به شرکت میتسوبیشی است اما در حقیقت موتور آریو ساخت چین است که در طراحی آن، از مهندسی و فناوری میتسوبیشی استفاده کرده‌اند.

 

مدل خودرو آریو 1.5 لیتری آریو 1.6 لیتری دنده‌ای آریو 1.6 لیتری اتوماتیک
پیشرانه چهار سیلندر تنفس طبیعی با آرایش خطی سیلندرها چهار سیلندر تنفس طبیعی با آرایش خطی سیلندرها چهار سیلندر تنفس طبیعی با آرایش خطی سیلندرها
حجم موتور (cc) 1499 1590 1590
حداکثر قدرت 103 اسب بخار در 6000 دور 112 اسب بخار در 6000 دور 112 اسب بخار در 6000 دور
حداکثر گشتاور 141 نیوتن‌متر در 4000 دور 151 نیوتن‌متر در 4000 دور 151 نیوتن‌متر در 4000 دور
گیربکس 5 سرعته دستی 5 سرعته دستی 4 سرعته اتوماتیک با قابلیت تیپ‌ترونیک و مجهز به حالت برفی
مصرف سوخت (ترکیبی) 6.5 لیتر در صد کیلومتر 7 لیتر در صد کیلومتر 7.2 لیتر در صد کیلومتر
شتاب صفرتاصد (S) 12.9 11.5 14
حداکثر سرعت (Km/h) 170 172 170

و

مزایا و معایب آریو زوتی S۳۰۰

+ بهره وری از پلتفرم تویوتا

+ طراحی ظاهری و داخلی پخته

+ ایمنی بالا

+ کابین جادار و سواری مناسب

– بازار خرید و فروش ضعیف

– شتاب کم در نسخه اتوماتیک

– پیشرانه ضعیف

– محدودیت تامین قطعات

 

 

مصرف سوخت

مشخصات / مدل  آریو 1500  آریو 1600
داخل شهر – Lit/100km  Lit/100km-
 خارج شهر – Lit/100km  Lit/100km-
 ترکیبی 6.7Lit/100km  7.6Lit/100km
حدآلایندگی Euro  Euro

 

 

طراحی بدنه آریو S300

اگر کمی با خودرو ها آشنا باشید با نگاه اولی که به آریو بیندازید متوجه می شوید که سبک ظاهری این خودرو با سایر خودرو های چینی دارای تفاوت است. طراحی این خودرو به گونه ای است که ناخوداگاه شما را به یاد خودرو های ژآپنی می اندازد. در این خودرو از نظر ظاهری خیلی سلیقه استفاده نشده و شرکت زوتی زحمت طراحی را به خود نداده است بلکه به صورت کامل از یک خودرو نا شناخته در بازار به نام تویوتا آلیون الگوبرداری کرده است.

در ظاهر خودرو آریو از چراغ های معمولی ای استفاده شده است که کشیده هستند و اگر بخواهیم آن را با خودرو ها جدید تر مقایسه کنیم بسیار قدیمی به نظر می رسد.

تنها نقطه قوتی که در ظاهر آریو وجود دارد مربوط به جلوپنجره یا سپر، چراغ ها و مه شکن آن است که با نگاه به آن یاد هیوندای سیویک و کیا سراتو خواهید افتاد.

اما چرا می گوییم در ظاهر شبیه به سایر خودرو های چینی نیست؟ در اکثر خودرو های چینی خطوط برجسته ای قرار دارد که کمی هم اغراق امیز است اما به نوعی پایه ثابت طراحی خودرو های این کشور است، اما در این خودرو این نوع خطوط وجود ندارد و ظاهر آن خشن نیست.

این موضوع باعث شده است تا کمی آریو جذابیت پیدا کند.

تفاوت سبک طراحی نمای پشت آریو با محصولات دیگری هماندد جی 5 در این است که بدون هیچ حالتی و همانند چراغ های جلو به صورت معمولی استفاده شده است، این در حالی است که در خودرو های جدید تلاش می شود از چراغ هایی استفاده کنند که حالت کشیده دارد و ظاهر جذاب تری به خودرو می دهند.

در آخر با این که در خودرو آریو از طراحی چشمگیری استفاده نشده است اما نکته مثبت آن این است که تمام بخش های آن با یکدیگر هماهنگ هستند.

مزایای آریو سایپا

از جمله مزایای آریو سایپا می‌توانیم به فضای جادار کابین و صندوق بار، سواری نرم، استهلاک فنی پایین و ایمنی مناسب (دارای 5 ستاره از C-NCAP) اشاره کنیم.

معایب آریو

در لیست معایب آریو هم به مواردی مثل آپشن‌های اندک، عملکرد فنی خیلی معمولی، قطعات یدکی گران قیمت و بازار خرید و فروش کم رونق برمی‌خوریم.

 

بررسی مزایا سایپا آریو

  • کابین بزرگ و جا دار

  • پیشرانه قابل اعتماد و کارآمد

  • سواری نرم و راحت

بررسی معایب آریو

  • در دسترس نبودن قطعات یدکی و خدمات فنی

  • بازار خرید و فروش کم رونق

 

در خصوص امکانات و امنیت آریو باید گفت که سایپا دو مدل از این خودرو را روانه بازار کرده است، مدل اولیه آن که وارداتی می باشد دارای امکانات و تجهیزات رفاهی بیشتری است و مدل دوم آن که محصول منتاژ داخلی است دارای امکانات کم تری می باشد.

به طور مثال تهویه مطبوع اتوماتیک و سیستم مولتی مدیا و سانروف برقی که در مدل‌های وارداتی زوتی Z300 وجود داشت در نسخه آریو حذف شده‌اند.

ثبت آگهی رایگان ماشین در سایت بوق boogh.ir

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *