از آنجا که نسخه رسمی تلگرام دارای میلیونها مرتبه دانلود از گوگل پلی است، سازندگان آن تصمیم به انتشار نسخه پولی آن یعنی تلگرام پریمیوم Telegram Premium نموده اند. در این نسخه میتوان از یک سری ویژگی ها و امکانات خاصی که در نسخه اصلی وجود ندارد، بهره مند شد اما در ازای آن باید ماهانه مبلغی در حدود ۵ دلار پرداخت نمود.

قابلیت های خاصی که در تلگرام پریمیوم گنجانده شده است شامل تغییراتی در بخش پروفایل، استیکرها و تعاملات و میزان و سرعت دانلود و آپلود فایل ها می باشد که در ادامه به آنها می پردازیم.

دانلود تلگرام پریمیوم Telegram Premium برای اندروید

عکس پروفایل متحرک :
ویدیوهای نمایه کاربران ویژه برای همه در سراسر برنامه متحرک خواهد شد. از جمله در چت ها و لیست چت. اجازه دهید همه ظاهر جدید شما را ببینند، یا خلاقیت خود را با یک انیمیشن حلقه‌ای منحصربفرد افزایش دهید.

گزینه مدیریت چت :
Telegram Premium شامل ابزارهای جدیدی برای سازماندهی لیست چت شماست. مانند تغییر پوشه چت پیش فرض خود به طوری که برنامه همیشه در یک پوشه سفارشی یا مثلاً خوانده نشده به جای همه چت ها باز شود.

برچسب های منحصر به فرد :
اکنون ده‌ها استیکر دارای انیمیشن‌های تمام‌صفحه چشم‌گیر هستند. که کاربران ویژه می‌توانند آن‌ها را در هر چت ارسال کنند تا احساسات اضافی و جلوه‌های ویژه را اضافه کنند که برای همه کاربران قابل مشاهده است. این مجموعه استیکر خاص به صورت ماهانه توسط هنرمندان تلگرام آپدیت می شود.

افزایش کانال های دنبال شده :
در نسخه پولی می توانید تا ۱۰۰۰ کانال را دنبال کنید، حداکثر ۲۰ پوشه چت با حداکثر ۲۰۰ چت ایجاد کنید، یک حساب چهارم به هر برنامه تلگرام اضافه کنید، ۱۰ چت را در لیست اصلی پین کنید و تا ۱۰ استیکر مورد علاقه خود را ذخیره کنید.

بدون تبلیغات :
در برخی کشورها، پیام‌های حمایتی در کانال‌های بزرگ و عمومی یک به چند نشان داده می‌شوند. این تبلیغات دیگر برای مشترکین Telegram Premium ظاهر نمی شود.

پیوستن به گروه های عمومی :
گروه‌های عمومی اکنون می‌توانند درخواست‌های عضویت را فعال کنند. به مدیران گروه اجازه داده شده تا اعضای جدید را قبل از تأیید آنها برای نوشتن در چت بررسی کنند. کاربرانی که گروه را باز می کنند می توانند روی درخواست عضویت ضربه بزنند و درخواست خود را به لیستی اضافه کنند که فقط مدیران می توانند به آن دسترسی داشته باشند.

اشتراک گذاری فایل های بزرگ بهبود یافته در iOS :
با قابلیت ارسال فایل‌های تا سقف ۲ گیگابایت (یا ۴ گیگابایت)، کاربران می‌توانند به راحتی فایل های بزرگ را از سایر برنامه‌ها مستقیماً در تلگرام در هر پلتفرم موبایلی به اشتراک بگذارند. این باعث صرفه جویی در زمان و فضای ذخیره سازی می شود. بنابراین لازم نیست فایل را قبل از ارسال در تلگرام ذخیره کنید.

هنگام ارسال فایل های بزرگ به اشتراک گذاشته شده از یک برنامه دیگر در iOS، اکنون می توانید نوار پیشرفت متحرک را تماشا کنید.

شما برای فعالسازی اکانت پریمیوم تلگرام کافی است فایل نصبی که در پایین قرار داده شده است را دانلود و نصب کنید.
سپس وارد ربات رسمی پریمیوم تلگرام به آیدی @PremiumBot شوید.
ربات را باز کنید و روی دکمه Start کلیک کنید و سپس روی گزینه پرداخت بزنید و مراحل پرداخت را انجام دهید.