موب فور یو

دانلود بازی، نرم افزار و برنامه های اندروید

تفاوت تایرهای چهار فصله و زمستانی چیست ؟

تفاوت تایرهای چهار فصله

تفاوت تایرهای چهار فصله و زمستانی چیست ؟

نویسنده: boogh بوق

تفاوت تایرهای چهار فصله و زمستانی چیست ؟


تفاوت تایرهای چهار فصله و زمستانی چیست ؟

 

تفاوت تایرهای چهار فصله و زمستانی : تعداد زیادی از رانندگان از خود می پرسند که ایا با وجود تایرهای چهار فصله باید در فصل زمستان تایرهای خود را تعویض کنند و به سراغ تایرهای زمستانی بروند؟پاسخ این سوال شاید است.البته به منظور شناسایی تایر موردنیازتان یاد تفاوت این دو تایر را بدانید .

تفاوت تایرهای چهار فصله و زمستانی

تایرهای چهارفصله
تعداد زیادی از خودروهای تولیدی در کارخانه ها مجهز به تایرهای چهارفصله میباشند.این تایرها رانندگی راحت و عمر طولانی آج و کاهش مصرف سوخت را تضمین میکنند.

به همین دلیل است که محبوبیت زیادی دارند.این تایرها با قابلیتهای متفاوتی تولید میشوند و میتوانند در شرایطی متفاوت نیز به کاربرده شوند مانند جاده های مرطوب .این تایرها در واقع ترکیبی از مزایای تایرهای تابستانی و زمستانی را ارائه میکنند.

این تایرها قادر نیستند تا در تمام شرایط عملکردی بهتر از تایرهای تابستانی و زمستانی داشته باشند مانند کنترل بی نظیر تعدادی از تایرهای تابستانی بروی سطح جاده.همچنین تایرهای چهارفصله گزینه ی مناسبی برای هوای خیلی سرد و برفی نیستند.

تایرهای یاد شده بیشتر مناسب رانندگانی هستند که در محیطهای با هوای معتدل زندگی میکنند و در طی زمستان با هوای خیلی سرد و یخبندان مواجه نمیشوند.

تایرهای زمستانی

در اب و هوای سرد و یخبندان باید به انتخاب تایر خود دقت کنید زیرا جاده های لغزنده اصلا قابل پیش بینی نیستند.در واقع این جاده ها باعث میشوند تا تایر نتواند به خوبی حرکت نماید.تایرهای زمستانی به خوبی با سرما و یخبندان ساگاز میشوند زیرا به همین منظور طراحی شده اند.این تایرها ویژگی هایی دارند که انها را از سایر تایرها جدا میکند:


لاستیک به کاربرده شده در آج تایر

لاستیک موجود در آج تایر های تابستانی و چهارفصله در هوای خیلی سرد منقبض و سفت شده و چسبندگی تایر بروی سطح جاده را کاهش میدهد.به همین منظور این ساختار در تایرهای زمستانی انعطاف خیلی بهتری دارند و کنترل تایر بروی سطح جاده را حفظ میکنند.

عمق و الگوی آج
تایرهای زمستانی به آج های عمیق با الگویی ویژه مجهز هستند.عمق بیشتر آج این تایرها باعث میشود تا برف کمتری در یک قسمت انباشته شود و همچنین کنترل تایر بروی سطح جاده را افزایش میدهد.این تایر ها به خوبی اب و برف را به اطراف می رانند.

لبه های تیز
همچنین لبه های این تایرها تیز بوده و شیارهای ان نیز عمیق میباشد.به عبارت دیگر هزاران شیار کوچک بروی این تایرها وجود دارد که باعث افزایش کنترل تایر بروی جاده میشود.کدام یک بهتر است ؟تایرهای زمستانی یا چهارفصله؟

پاسخ به این سوال کاملا به محیط زندگی شما و محلهایی وابسته است که در ان به رانندگی می پردازید.
اگر شما در فصلهای سرد سال بیشتر شاهد بادهای سرد زمستانی هستید تا جاده های برفی و لغزنده،بهتر است تایرهای چهارفصله را انتخاب کنید در غیر این صورت در مواجهه با جاده ها یخی تایرهای زمستانی را باید انتخاب کنید که روشی برای تضمین ایمنی شما در جاده به حساب می ایند.

تعویض تایرهای زمستانی
در تعویض تایرهای زمستانی نیز بهتر است همه انها را با هم تعویض کنید زیرا اگر فقط چرخ های جلوی شما به تایرهای زمستانی مجهز باشند،چرخ های عقب سر خواهند خورد و در حالت بر عکس نیز ممکن است چرخ های عقبی باعث شوند تا شما کنترل خودرو را از دست بدهید.
همچنین با اغاز فصل گرما دوباره تایرهای چهارفصله را بروی چرخ های خود قرار دهید زیرا تایرهای زمستانی در جاده های گرم و خشک به زودی فرسوده میشوند.

خرید و فروش ماشین

قیمت روز ماشین

ثبت آگهی رایگان

بوق

 

logo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *